Labels

ALBERTA HUNTER ALEXIS KORNER AMERICAN PIE AMSTERDAM ANNE MURRAY ANSWER SONG ANTHONY QUINN ARE YOU LONESOME TONIGHT? BADFINGER BARBRA STREISAND BESSIE SMITH BETTE MIDLER BOBBY VEE BOBBY VINTON BOSSA NOVA BRENDA LEE BUDDY HOLLY CARLOS SANTANA CAROL KAYE CAROL KIDD CATERINA VALENTE CHARLES AZNAVOUR CHARLES BROWN CHET ATKINS CILLA BLACK CLASSIC & HYMN CLASSIC & REMADE CONCH REPUBLIC 海螺共和國 CONNIE FRANCIS COVER SONG UNCOVERED DAVE BRUBECK-TAKE FIVE DELTA BLUES【美國南音】 DICKEY LEE DINAH SHORE DIRE STRAITS DOC POMUS EAST MEETS WEST【東西滙】 ÉDITH PIAF ELIZABETH COTTEN ELVIS PRESLEY ENGLAND BALLAD【英國南音】 ERIC CLAPTON EVERLY BROTHERS FADO-PORTUGAL【葡國南音】 FATHER'S DAY FIFA WORLD CUP 世界盃 FREDDY FENDER GLOOMY SUNDAY GREATEST COVER SONG HANK WILLIAMS HARRY BELAFONTE IN MUSIC HISTORY INTERNATIONAL WOMEN'S DAY JANIS IAN JANIS JOPLIN JIMMY SCOTT JOAN BAEZ JOE HILL JOHN LENNON JOHN MAYALL JOHNNY ACE JOSÉ MARI CHAN 曾煥福 JULIE GOLD KAREN CARPENTER KYU SAKAMOTO 坂本 九 LA GOLONDRINA LAURA FYGI LESLEY GORE LINDA RONSTADT LINDA SCOTT LITTLE PEGGY MARCH LOS INDIOS TABAJARAS MALVINA REYNOLDS MARIAM MAKEBA MARIANNE FAITHFULL MARK DINNING MARNI NIXON MARY(Ka'aihue)KAYE MATT MONRO MICHAEL JACKSON MILITARY HYMN MINNIE RIPERTON MONEY STORY & SONG MOTHER'S DAY MOVIE & SONG MUSICALS NANA MOUSKOURI NATIONAL ANTHEMS NOKIA TUNE ODETTA ORIGINAL & REMADE OTIS REDDING PARODY【戲仿】 PATTI PAGE PERRY COMO PETE SEEGER PHIL OCHS PHIL SPECTOR PINK FLOYD PLAYING FOR CHANGE PSYCHEDELIC ROCK RANDY CRAWFORD RAY CHARLES RESPONSE SONG RICKY NELSON RITA COOLIDGE RITCHIE VALENS ROCKABILLY ROD McKUEN SAM COOKE SCARBOROUGH FAIR SHIRLEY COLLINS SIMON & GARFUNKEL SINÉAD O'CONNOR SOFIA KÄLLGREN THE BEATLES THE G-CLEFS THE MONKEES THE PLATTERS THE STORY THE WALL【迷牆】 TIANANMEN SQUARE 8964【天安門】 TORCH SONG TRADITIONAL & REMADE U.S.BILLBOARD CHART VALENTINE'S DAY VERA LYNN VIOLA SMITH VIRGINIA LEE VOICE CROSSING 交織叠聲 WEDDING SONG WOODSTOCK '69 WORLD CARNIVAL【環球嘉年華】 YELLOW RIBBON【黄絲帶】 中詞西曲 中詞西曲目錄 A-Z 何國禧 周璇 地水南音 姚莉 張露 李叔同 李香蘭 - 山口淑子 潘秀瓊 舒雲 蘇馬大 MARTHA SOO 郎毓秀 關正傑

December 10, 2012

ARE YOU LONESOME TONIGHT? - 8/5 : Other Language

 
 
 
 
ARE YOU LONESOME TONIGHT?
Al Jolson 撰上猶如舞臺劇的 "獨白 Monologue" 作品自1950年面世之後, 第一首英語以外的版本, 由北歐國家 Sweden 瑞典的流行樂壇 ....
 
 
一位撰詞家 Lennart Reuterskiöld, 根據原曲的內容撰上歌詞, 取相近的曲目名字 "Är du ensam ikväll", 由男歌手演繹, 以女歌手在背後混聲和音, 加上她細語輕訴的獨白, 成了一首更戯劇化的歌曲於1953年面世; 七年之後, Elvis Presley 演繹的版本面世, 再引起世界流行樂壇, 業界和歌迷的注目!
 
SWEDISH 瑞典 1953
Är du ensam ikväll - Written by Lennart Reuterskiöld
Vocal: Lars Klintorph och Viola Langby

OTHER LANGUAGES 其他語言
列表藍字歌手: Youtube Video link 連結
CROATIAN 
Jesi li sama večeras  - Written by Branimir Štulić Croatian
1987 - Azra
 
CZECH 
Zůstal jsem sám - Written by František Ringo Čech
1971 - Jiří Helekal 
Noc je dlouhá a zlá - Written by Miroslav Černý
1984 - Karel Gott

DANNISH
Er du langsom i nat - Written by Bjarne Gren Jensen
1976 -  Bamses Venner  
Har du drukket, min ven  - Written by Benny Andersen
 
DUTCH
Ben je eenzaam vannacht - Written by Nelly Byl
1981 - Will Tura
Ben je eenzaam vannacht - Written by R. Dunhill
1979 - Zangeres Zonder Naam
Ben je eenzaam vannacht - Written by André van Duin
2003 - Ben Jij Ook Zo Alleen (An & Jan)

FINNISH
Jäitkö yksin sä nyt
- Written by Sauvo Puhtila
1961 - Timo Jämsen
1964 - Kai Lind
1974 - Tapani Perttu
1985 - Jussi Salonen    
2001 - Finlanders
2020 - Jani Matti Juhani

FRENCH
Es-tu seule, mon amour?
- Written by Paul Pique, Robert Chabrier
1961 - Camillo Felgen
1962 - André Sylvain
1974 - Tino Rossi
1980 - François Valery "Qu'est-ce que je fais sans toi"
Are You Lonesome Tonight?  - Written by Luc Plamondon
1978 - Renée Claude
Quand je suis seul le soir - Written by Patrick Bousquet
1979 - Ringo (French)
Qu'est-ce que je fous sans toi? 
- Written by Pierre Delanoë, François Valéry
1981 - François Valéry

GERMAN
Bist du einsam heut' Nacht - Written by Kurt Feltz
1961 - Wyn Hoop, Helmut Schmidt und die Amigos     
1962 - (Budeš-li dnes v noci sama) Nicole Felixová
1966 - Gerhard Wendland
1967 - Bobby Solo
1970 - Bata Illic
1971 - Camillo Felgen
1972 - Roy Black - Orchester Hans Bertram
1978 - Heino
1983 - AMIGA Studio Orchester
1984 - Helga Feddersen & Willem
1985 - Roland Kaiser
1989 - Die Flippers
1991 - Tom Astor
1994 - Jonny Hill
1995 - Tim Fischer
2002 - Wolfgang Edenharder
Ja, ich bin einsam heut' nacht - Written by Kurt Feltz
Lonesome in Light  - Written by Marie Reiners
1993 - Dirk Bach

HUNGARIAN
Ugye magányos vagy? 
- Written by Iván Bradányi
1983 - Korda György
Árva, bús éjszakán - Written by Sándor Juhász
1984 - Komár László

ICELANDIC
Sveinbjörn Briem
- Written by Gísli Rúnar Jónsson, Þórhallur Sigurðsson, Þorsteinn Eggertsson
1976 - Halli og Laddi & Gísli Rúnar

ITALIAN
Ti senti sola stasera
- Written by Misselvia
1965 - Michele
1975 - Orietta Berti
2003 - Frank Michael
2014 - Bobby Solo (English/Italian)

NORWEGIAN
Er Du Ensom I Kveld
- Written by Arne Bendiksen
1977 - Hans Petter Hansen

PORTUGUESE
Hoje Eu Quero Ouvir Suas Mentiras
- Written by Carlos Colla
1980 - Jerry Adriani

SLOVENIAN
Si samotna nocoj
- Written by Gregor Strniša
1995 - Lado Leskovar

SWEDISH
Är du ensam ikväll - Written by Lennart Reuterskiöld
1953 - Lars Klintorph och Viola Langby
1961 - Ann-Louise Hansson
1977 - Drifters (Swedish), Jan Öjlers
1993 - Arne Qvick
2005 - Visentusiasterna
 
1961 - Ann-Louise Hansson
är du ensam ikväll
saknar du mig ikväll
är du ledsen vi skilda nu går
tänker du liksom jag
på en ljus sommardag
när vi trodde att världen var vår

att försöka att glömma
det är alltför svårt
när man bär på ett minne så vackert som vårt
jag behöver dig nu
för mig finns bara du
känner du dig så ensam som jag

när jag lämnade dig
så trodde jag att jag hade funnit lyckan på annat håll
men allting i livet
är tydligen inte så enkelt
som jag trodde den gången
ganska snart förstod jag
att det var allt annat än lätt
att glömma det som varit mellan oss
att den nya lyckan som jag trodde jag funnit
var ihålig och tom
nu märker jag varje dag
ja, varje sekund
att mina tankar dras mot det som har varit
jag känner mig så ensam
så ensam


jag behöver dig nu
för mig finns bara du
känner du dig så ensam som jag
 
中 詞 西 曲
《 情 難 再 續 》 張國榮 1970
作詞:鄧景生

Hm... Are you lonesome tonight
共處再沒意義 話語少了新意
別了跟妳相愛那日子

離愁強自壓住 那得一生相依
無謂再去想當初故事

強忍確是情多恨多
只怕著意 從沒有像如今夜般 牽掛著妳
問句天邊星星 近況知道不知
情難再續仍念妳不巳

難道確是情多恨多
只怕著意 從沒有像如今夜般 牽掛著妳

問句天邊星星 近況知道不知
情難再續仍念妳不巳

 
《 盼 望 》 駱蓉蓉 1962
作詞: 雨牛

讓我問你問你   自從與我分離
晚上會不會寂寞空虛

你有沒有想起   那過去的甜蜜
當我輕輕的呼喚着你

現在已人去樓空   你可會心碎
今晚你還是不是   在門前等待

你是否在盼望   盼望我來見你
盼望我和你永不分離

現在已人去樓空   你可會心碎
今晚你還是不是   在門前等待

你是否在盼望   盼望我來見你
盼望我和你永不分離